טעינת רכב חשמלי בבית משותף – המדריך המלא​

הרכב החשמלי נכנס לחיינו בצורה משמעותית והפך שכיח מאוד בכל חניון בבית משותף, ומכן חשיבותה של טעינת רכב חשמלי נכונה, מתוכננת ומתאימה לבית המשותף. לפי הערכות שונות כ-20% ממכירות הרכבים החדשים בשנת 2023 צפויות להיות של רכב חשמלי. ממה שאנחנו מזהים ב Inter-EV, בבתים משותפים מתקשים ויתקשו אף יותר בעתיד הקרוב לנהל את טעינת הרכבים החשמליים בצורה מקצועית, יעילה וכלכלית. בעיה זאת תגרור הוצאות ומחירים גבוהים לוועדים ולדיירים לשדרוג תשתיות ולהקמה נכונה של עמדות טעינה לרכב חשמלי בבית המשותף.

איך רוכשים עמדת טעינה בבית משותף?

היות והביקוש לעמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים, בוודאי עמדות טעינה בבתים המשותפים עולה, אנחנו ב Inter-EV סבורים שבכדי לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי רכש עמדת טעינה לרכב חשמלי פרטית או עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף הינכם נדרשים לבצע בדיקה יסודית להתאמת הבניין שלכם לשינוי ההולך וצובר תאוצה בשוק. איך רוכשים עמדת טעינה לרכב חשמלי לבית משותף? מה צריך לבדוק לפני? ואיך הצוות של Inter-EV יכול לסייע לכם לבחור עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף? הפרטים בהמשך.

עמדות טעינה לבית משותף

התקנת עמדת טעינה בבית משותף

לעומת בית פרטי, בו ניתן להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בלי לשאול את השכנים, בבית משותף, בו יש חניון משותף המצב שונה. מצב זה מצריך הכנה, לעיתים ארוכה, היות והחניון המשותף הוא חלק מהמרחב הציבורי בבניין, תשתית החשמל לא תמיד זמינה או מספיקה, וכמובן נדרשת הסכמת ועד הבית או הוועד המנהל. ריכזנו עבורכם 5 נושאים משמעותיים אשר עליכם לבדוק ולטפל לפני התקשרות עם ספק עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף:

1. עדכנו, התייעצו עם השכנים וועד הבית שלכם

2. בידקו אם יש לכם זכויות על החניה שלכם בבניין

3. אתרו מקור אספקת חשמל לעמדת הטעינה

4. בצעו סקר שוק לעמדת הטעינה המתאימה לכם ביותר

5. הזמינו ביטוח לעמדת טעינה לרכב חשמלי

התייעצו עם הועד

מהניסיון שלנו, לפי התקנת עמדת טעינה בבית משותף, כדאי להתייעץ עם השכנים שלכם ועם ועד הבית ולעדכן אותם בתוכניתכם להתקין עמדת טעינה בחניה שלכם. מדוע? כיוון שיכול להיות שיש שכנים נוספים שמתכננים לרכוש רכב חשמלי וידרשו להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי, יכול להיות שיש תכנון של הוועד לשדרוג מערכת החשמל בבניין, דבר חשוב אשר יכול לסייע לפני התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף. יכול להיות שוועד הבניין יכול להתקשר עם חברה שתספק לכם עמדות טעינה לבית המשותף, ותוזיל לכל דירה את עלויות התקנה של עמדת טעינה לרכב החשמלי. צוות היועצים של Inter-EV ישמח לשתף אתכם מניסיונו בפעילות עם בתים משותפים והתקנות עמדות טעינה לרכב חשמלי בבית משותף.

התייעצו עם השכנים לפני התקנת העמדת טעינה

אנו ממליצים לבדוק אם החניה שלכם רשומה על שמכם בטאבו והרכב שלכם חונה בא באופן קבוע. במקרה זה תוכלו להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית המשותף בו אתם גרים. במידה והחניה שלכם לא רשומה על שמכם, יהיה מאתגר יותר להשתמש בה לאורך זמן במידה ותחליטו להתקין על חשבונכם עמדת טעינה לרכב חשמלי שלכם. במקרה השני, בו החניה שלכם אינה רשומה על שמכם בטאבו, תידרשו להשיג את הסכמת הדיירים בבניין ואת הסכמתו של ועד הבית לפני שתרכשו ותתקינו עמדת טעינה. אנו ממליצים לכם להתייעץ בנושא עם הצוות המקצועי של Inter-EV, אנו בטוחים שנוכל לתת לכם כמה עצות שיאפשרו לכם לקבל את ההסכמות הנדרשות.

האם יש לכם זכויות על החניה?

אנו ממליצים לבדוק אם החניה שלכם רשומה על שמכם בטאבו והרכב שלכם חונה בא באופן קבוע. במקרה זה תוכלו להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית המשותף בו אתם גרים. במידה והחניה שלכם לא רשומה על שמכם, יהיה מאתגר יותר להשתמש בה לאורך זמן במידה ותחליטו להתקין על חשבונכם עמדת טעינה לרכב חשמלי שלכם. במקרה השני, בו החניה שלכם אינה רשומה על שמכם בטאבו, תידרשו להשיג את הסכמת הדיירים בבניין ואת הסכמתו של ועד הבית לפני שתרכשו ותתקינו עמדת טעינה. אנו ממליצים לכם להתייעץ בנושא עם הצוות המקצועי של Inter-EV, אנו בטוחים שנוכל לתת לכם כמה עצות שיאפשרו לכם לקבל את ההסכמות הנדרשות.

האם יש מקור חשמל לעמדת הטעינה?

סוגיה משמעותית לפני התקנת עמדת טעינה בבית משותף היא מקור החשמל אשר יזין את עמדת הטעינה שלכם. ההחלטה בנושא צריכה להיות בתיאום מול וועד הבניין או מול חברת הניהול של הבניין. במקרה זה, קיימות מספר חלופות והן חיבור עמדת הטעינה ללוח חשמל פרטי או חיבור עמדת טעינה לרכב החשמלי ללוח החשמל הציבורי של הבניין שלכם.

שימוב לב! במידה וחניה שלכם קרובה ללוח החשמל הפרטי אצלכם בבית, נוכל לחבר עמדת טעינה ישירות ללוח החשמל הפרטי שלכם בבית וכך עמדת הטעינה תוזן בחשמל ישירות ממונה החשמל. באופן דומה יחויב חשבון החשמל. במידה והחניה שלכם רחוקה מעמדת הטעינה, או לחלופין אתם מתגוררים בבניין רב קומות במרחק גדול מידיי מהחניה, תידרשו להתחבר ללוח החשמל המרכזי של הבניין ומשם להזין בחשמל את עמדת טעינה בחניון.

טעינת רכב חשמלי בבית משותף

במידה ולוח החשמל הפרטי שלכם רחוק מעמדת החניה, יהיה צורך לחבר את עמדת הטעינה שלכם ללוח החשמל המשותף של הבניין. אפשר לעשות זאת מבלי להשפיע על מחירי החשמל של הדיירים בבניין וזאת על ידי התקנה של עמדת טעינה חכמה. באמצעות התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי חכמה בבית משותף ניתן לחייב אתכם על החשמל הנצרך על ידכם בלבד מבלי להשפיע על חשבון החשמל של השכנים. אנו ממליצים על 3 דרכים להתקין עמדת טעינה בבית משותף כאשר משתמשים בלוח החשמל המשותף של הבניין:

1. התקנת מערכת ניהול טעינה לרכב חשמלי לכלל הבניין המאפשרת ניהול טעינה באופן מלא בבניין ואף מפיקה דוחות שימוש וחיוב לכל עמדת טעינה – מערכת זאת היא המערכת המומלצת על ידי Inter-EV.

2. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי משולבת מונה חשמל חכם, המאפשר תשלום עצמאי על צריכת החשמל.

3. התקנת עמדת טעינה בבית משותף עם מונה נפרד. מונה זה מאפשר קריאה של נתוני הצריכה בצורה ידנית כך חיוב בעלי עמדת הטעינה לרכב חשמלי יבוצע בהתאם לצריכת חשמל בפועל.

סקר שוק לעמדת טעינה בבית משותף

כמו כל החלטה על רכש ציוד או קניית שירותים גם בתחום עמדות הטעינה ישנם ספקים שונים המאפשרים לכם שירותים שונים כמו עמדות טעינה מנוהלות או עמדות טעינה רגילות (לא מנוהלות). אנו ממליצים לכם לעשות סקר מקיף, לבדוק את הספקים שונים אך לא להסתפק בהבטחות. אנו ממליצים לבקש מספקים שונים להציג לכם חוזה התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ולשירותים להם הספק מחויב, מומלץ לשוחח עם לקוחות שונים של הספק ולבדוק את שביעות הרצון משירותי ההתקנה שהוא מספק ושרות הלקוחות שלו. שביעות הרצון של הלקוחות היא מדד משמעותי לקבלת ההחלטה שלכם לפני רכישת עמדה לרכב חשמלי ביתית.

ביטוח לעמדת טעינה לרכב חשמלי

ביטוח לעמדת טעינה לרכב חשמלי חשוב במקרה שנגרם לעמדת הטעינה נזק שלא כלול באחריות היצרן שלה. חברת הביטוח המבטחת את הבניין ו/או חברת הביטוח הפרטית שלכם אמורה להעניק לכם את הכיסוי הביטוחי הנדרש לעמדת טעינה לרכב חשמלי. צרו קשר עם חברת הביטוח שלכם וודאו כי עמדת טעינה בבית משותף כלולה בפוליסת הביטוח שלכם. במידה ולא, דרשו להכניס את עמדת הטעינה לכיסוי הביטוי והימנעו מהוצאות מיותרות במידה ותידרשו לשאת בנזק אשר ייגרם לעמדה.

רכשת רכב חשמלי?

צוות היועצים של Inter-EV ישמח לשוחח איתכם, לייעץ לכם על הדרך הנכונה להתקין עמדת טעינה בבית משותף ולהוביל אתכם בתהליך הנכון והבטוח לפני החלטתכם על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי. במסגרת בדיקת ההיתכנות התקנת עמדת טעינה בבית משותף צוות היועצים של Inter-EV מבצע סיור בבניין, בודק את התשתיות בבניין שלך וממליץ על הדרך הטובה ביותר להתקין את עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף.

פתרונות הטעינה של InterEV

פתרונות טעינת הרכב החשמלי של Inter-EV נמצאים בשימוש בבתים רבים ברחבי ישראל ובאירופה, בחניונים, בבתי מלון, וחניונים רבים. צוות Inter-EV מיומן בהתקנות עמדות טעינה חכמות לרכב חשמלי, ובפריסת רשת טעינה בבניינים ובחניונים בהתאמה אישית לדרישות שלכם. צרו קשר או השאירו פרטים וצוות Inter-EV ישמח לייעץ לכם.

כתבת בלוג זאת נכתבה ונערכה על ידי צוות המומחים של Inter-EV. הצוות שלנו בעל ניסיון מצטבר של מספר שנים בפתרונות טעינה לבית פרטי, פתרונות טעינה לבית משותף, עמדות טעינה לעסקים מסחריים, עמדות טעינה לאוטובוסים, וחניוני טעינה לרשויות מקומיות. לחברת Inter-EV טכנולוגיה מובילה בעולם לניהול טעינה ברכב חשמלי. תאריך עדכון אחרון: 18.2.2023

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם